Jak prowadzić bloga fundacji lub stowarzyszenia, aby zwiększać grono darczyńców dla organizacji?

0

Blog fundacji czy stowarzyszenia to jeden ze sposobów, by zwiększyć widoczność witryny organizacji w wyszukiwarce. Niesie też wiele innych korzyści, które mogą bezpośrednio przełożyć się na zwiększenie grona darczyńców. Warto jednak wiedzieć, jak prowadzić bloga fundacji lub stowarzyszenia, by czas poświęcony na tworzenie artykułów nie okazał się stracony.

Kreowanie wizerunku eksperta

Blog fundacji czy stowarzyszenia to znakomity sposób, by pokazać potencjalnym darczyńcom czy partnerom, że organizacja dobrze zna się na obszarze swojej działalności. Warto więc dzielić się wiedzą, doświadczeniem i praktycznymi spostrzeżeniami, które pokazują znajomość tematu i zwiększają wiarygodność NGO w oczach odbiorców. To właśnie clou prowadzenia bloga każdej organizacji pozarządowej, a także firmy. Poprzez publikowanie wysokiej jakości treści odbiorca przekonuje się, że fundacji czy stowarzyszeniu warto zaufać, a także w konsekwencji wspierać tego rodzaju podmiot. Dodatkowo wizerunek eksperta wykreowany na blogu to także profit w postaci większego zainteresowania mediów, a w rezultacie dodatkowej promocji działań organizacji i zwiększania świadomości społecznej na temat jej pracy.

Przedstawianie wiedzy w atrakcyjny sposób

Wiele osób zastanawia się, jak prowadzić bloga fundacji czy stowarzyszenia, żeby treści budziły zainteresowanie odbiorców. Warto zadbać o content, który dla potencjalnych darczyńców będzie rzeczywiście wartościowy. Wśród tematów można uwzględnić na przykład praktyczne informacje, odpowiedzi na często zadawane pytania czy kwestie, które mogą budzić wątpliwości potencjalnych darczyńców. Oprócz wysokiej jakości unikalnej treści dobrze jest zwrócić uwagę także na formę. Lepiej unikać „ściany” tekstu, a treść podzielić na mniejsze partie opatrzone śródtytułami. Internauci zwykle skanują wzrokiem treść, a długie fragmenty bez graficznego wyodrębnienia zazwyczaj są omijane. Warto więc zaplanować dobrze nagłówki i sformatować je w odpowiedni sposób. Więcej informacji znajduje się w artykule na ten temat. W dłuższych fragmentach tekstu warto również wytłuścić najważniejsze frazy. Ponadto blog fundacji czy stowarzyszenia dobrze wzbogacać o materiały wideo czy infografiki.

Dbanie o regularność publikowania

.Jedną z odpowiedzi na pytanie, jak prowadzić bloga fundacji czy stowarzyszenia, jest po prostu: regularnie. Ta najprostsza zasada zazwyczaj okazuje się jednak problemem, który pogrąża szanse bloga na sukces. Blog organizacji powinien być regularnie aktualizowany, dlatego dobrze jest z wyprzedzeniem przygotować kolejne wpisy. W ferworze codziennych zadań nierzadko trudno jest wygospodarować czas na przygotowanie artykułu na bloga. Warto zatem już na starcie opracować treści i systematycznie je publikować. Umieszczanie na blogu dużej ilości treści na początku jego istnienia, a później porzucanie regularnych publikacji mija się z celem. Rozwiązaniem może być też wyznaczenie osoby, która będzie odpowiedzialna za pisanie bloga organizacji na przykład w danym miesiącu. Dobrą praktyką jest umieszczanie na blogu fundacji czy stowarzyszenia wpisów raz w tygodniu, jednak nawet przy rzadszych publikacjach najważniejszą zasadą jest utrzymanie regularności zamieszczania postów i unikanie długich przerw.

Wymierne efekty przychodzą z czasem

Prowadzenie bloga fundacji czy stowarzyszenia warto wykorzystać jako jeden ze sposobów na promocję organizacji i podejmowanych przez nią inicjatyw. Dobrze jednak wpisać ją w grafik działań na stałe i dać jej czas na przyniesienie oczekiwanych rezultatów. Budowanie zaangażowanej społeczności to proces, który najprawdopodobniej nie pojawi się po pierwszych kilku wpisach. Podobnie jest z ważnym efektem ubocznym związanym z prowadzeniem bloga, jakim jest lepsza pozycja witryny w wyszukiwarce. Na osiągnięcie obu rezultatów potrzeba czasu, jednak cierpliwość w tym przypadku zdecydowanie popłaca i może przynieść organizacji korzyści na wielu płaszczyznach. Więcej informacji na temat tego, jak zwiększyć widoczność strony fundacji lub stowarzyszenia w Internecie znajdziesz w artykule na ten temat.

Źródła zdjęć:

1

2

3

Jak Ci się podobał artykuł?

Strona wykorzystuje pliki cookies.

Informujemy, że stosujemy pliki cookies – w celach statystycznych, reklamowych oraz przystosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Są one zapisywane w Państwa urządzeniu końcowym. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji na ten temat – Polityka Prywatności.