3 proste sposoby, by zwiększyć widoczność NGO w Internecie

2

Większa widoczność NGO w Internecie bezpośrednio przekłada się na zwiększenie świadomości społecznej na temat działań organizacji. Jak jednak sprawić, by strona internetowa nie znajdowała się na szarym końcu wyników wyszukiwania? Oto 3 praktyczne porady, których wdrożenie nic nie kosztuje.

1. Zadbaj o treść i formę

Treści na stronie to jeden z kluczowych czynników wpływających na pozycję witryny w Google. Warto zadbać o ich dobrą jakość, ponieważ doceni to zarówno wyszukiwarka, jak i potencjalni darczyńcy czy partnerzy. Jednym z głównych grzechów w oczach Google jest duplikacja treści. Należy więc wystrzegać się kopiowania materiałów, które znajdują się na innych witrynach, a także na pozostałych stronach organizacji. Sposobem na to, by zwiększyć widoczność strony NGO w wyszukiwarce, jest także tworzenie wysokiej jakości contentu, który niesie dla użytkownika konkretną wartość. Dobrze, by zawierał on naturalnie rozmieszczone słowa kluczowe, czyli frazy wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę. Mogą to być praktyczne wskazówki na temat obszaru, jakim zajmuje się organizacja zamieszczane na blogu czy inne treści faktycznie interesujące potencjalnego darczyńcę. Więcej na temat korzyści, jakie przynosi organizacji pisanie bloga, przeczytasz w odrębnym artykule. Wysokiej jakości treści bogate w słowa kluczowe to jednak dopiero początek. Aby zwiększyć widoczność organizacji w Internecie, należy tak przygotować content, by zainteresować i wyszukiwarkę, i internautę. Ważnym aspektem jest odpowiednie formatowanie tekstu. Publikując artykuł na blogu fundacji czy innej organizacji, a także w innych przestrzeniach witryny, można łatwo zauważyć szereg praktycznych opcji umożliwiających efektywne formatowanie. Warto ich używać, ponieważ zawierają przyjazne dla wyszukiwarki elementy kodu. Przede wszystkim tekst należy podzielić na mniejsze bloki (akapity) oraz opatrzeć śródtytułami. Nagłówki warto formatować jako H2 lub H3, a H1 zostawić dla tytułu strony czy artykułu. Taki układ pomoże wyszukiwarce lepiej poznać treść i poprawnie ją zaindeksować. Warto stosować te opcje i pamiętać, że odpowiednie formatowanie to nie tylko zmiana wielkości czcionki i jej pogrubienie, ale też realna wartość dla wyszukiwarki. Ponadto szczególnie istotne jest umieszczanie fraz kluczowych w tytułach i śródtytułach. 

2. Sprawdź, jak Cię widzi Google

Zastanawiając się, jak zwiększyć widoczność organizacji w Internecie, warto sprawdzić, jak obecnie jej witryna przedstawia się w oczach Google. W wynikach wyszukiwania widnieje tytuł strony (zwany też meta-tytułem lub meta-title) i jej krótki opis (meta-opis lub meta-description). Ten pierwszy realnie wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce. Ten drugi natomiast niesie przede wszystkim wartość informacyjną dla internauty. Jeżeli strona organizacji nie ma meta-tytułu ani meta-opisu, zostanie on stworzony automatycznie poprzez pobranie treści ze strony. To jednak pozostawienie pozycji w wyszukiwarce ślepemu losowi. Jak zatem przygotować dobre meta-dane dla witryny NGO? Najważniejsze to umieścić w nich słowa kluczowe, które internauci mogą wpisywać do wyszukiwarki, poszukując informacji o danej organizacji. Ponadto warto zadbać o optymalizację linków URL. Powinny być klarowne, łatwe do odczytania i odnosić się do zawartości strony internetowej. Należy więc przemyśleć nazwy adresów URL poszczególnych podstron czy artykułów na blogu. Takie działanie będzie pomocne dla wyszukiwarki, a dodatkowo docenią je użytkownicy strony.

Przykład dobrego adresu:

http://www.fundacjaxyz.com/jak-pomoc-dzikim-zwierzetom

3. Linkuj z głową

Jednym z prostszych sposobów na to, żeby zwiększyć widoczność strony organizacji w Internecie, są linki wewnętrzne. To odnośniki w obrębie danej witryny. Oto dwa przykłady:

·        w jednym z artykułów na blogu można umieścić link do innego artykułu, który również może zainteresować odbiorcę,

·        na podstronie zawierającej informacje o organizacji można umieścić link do podstrony o sposobach wsparcia.

Ważne: linkowanie wewnętrzne powinno wyglądać naturalnie, więc warto stosować je z umiarem. Dobrze też umieszczać odnośniki poprzez podlinkowanie treści, nie zaś określeń „Kliknij tutaj” itp. W tym artykule możesz zauważyć praktyczny przykład linku wewnętrznego.

Jeśli masz możliwość, zadbaj również o odnośniki kierujące do strony. To jednak nieco bardziej wymagające działanie, do którego warto dobrze się przygotować i rozważnie umieszczać linki do witryny organizacji. Linkować do strony NGO powinny jedynie godne zaufania witryny, organizacje partnerskie czy strony, na których znajdą się artykuły powstające przy udziale organizacji. 

Źródła zdjęć:

https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/alfabet-badania-gra-hazard-270637/

https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/kobieta-kawa-kubek-laptop-4050350/

https://www.pexels.com/pl-pl/zdjecie/rece-laptop-internet-pisanie-5054213/

Jak Ci się podobał artykuł?
  • Nie można skomentować tego artykułu.

Strona wykorzystuje pliki cookies.

Informujemy, że stosujemy pliki cookies – w celach statystycznych, reklamowych oraz przystosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Są one zapisywane w Państwa urządzeniu końcowym. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji na ten temat – Polityka Prywatności.