Polska firma, która zamierza rozpocząć e-sprzedaż w innych krajach Unii Europejskiej, powinna wziąć pod uwagę realia na rynku, na który przedsiębiorstwo planuje ekspansję. Warto zacząć od badania konkurencji i sprawdzenia, ile sklepów internetowych oferuje podobne produkty. Dobrze też zweryfikować, czy tego rodzaju oferta cieszy się popularnością, a co za tym idzie, czy na zagranicznym rynku jest przestrzeń na kolejny prosperujący z sukcesem e-sklep. Warto też wiedzieć, że popularność zakupów online różni się w zależności od danego kraju UE. Nie bez przyczyny najwięcej polskich firm sprzedaje swoje produkty online w Niemczech czy Francji ̶ to właśnie w tych krajach konsumenci najchętniej robią zakupy przez Internet. Inaczej sytuacja przedstawia się na przykład w Danii czy Holandii, co nie zmienia faktu, że to analiza rynku w przypadku konkretnego przedsiębiorstwa powinna być decydującym czynnikiem. Ponadto planując sprzedaż zagranicę online do innych krajów Unii Europejskiej, należy zapoznać się z przepisami obowiązującymi w danym kraju, które dotyczą obszaru e-commerce. Niezwykle istotne jest także przemyślenie aspektów związanych z logistyką – tania i sprawna przesyłka oraz jej dostępność w kraju docelowym jest jedną z kluczowych kwestii.